Esimerkkejä

Lining mobile

Haucon mobile

Tuotetieto ja B2B verkkomyynti kaikissa laitteissa

Miksi panostaa mobiilikäyttäjiin?

Verkkopalveluiden käyttäjistä kasvava osa on verkossa mobiililaitteella. Googlen julkaisemien tilastojen mukaan Suomessa tehdään noin 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Mobiilihakujen määrä on kasvanut parissa vuodessa miljoonasta noin 9 miljoonaan. Kasvanut mobiilihakujen määrä näkyy selvästi kuluttajajille suunnatuissa palveluissa ja verkkokaupoissa. Myös B2B palveluissa muutos näkyy. Mobiilikäyttäjien määrä ylittää useimmilla B2B verkkomyynnin sivustoilla jo 10 % ja osa palveluista lähestyy 20% rajaa.

Mitä mobiilikäyttäjä palvelusta hakee?

Tiedontarve on mobiilikäyttäjällä usein täysin sama kuin pöytäkoneen kuljettajalla. Teollisuuden ja teknisen kaupan verkkomyynnin palveluihin päädytään myös mobiililaitteella tuotetiedon perässä. Mobiilikäyttäjällä tuotetiedon tarve on usein akuutti ja ostopäätös voi syntyä heti - kunhan apu löytyy nopeasti. Päätelaiteriippumaton verkkopalvelu tunnistaa käyttäjän päätelaitteen ja optimoi palvelun sisällöt ja toiminnot automaattisesti kullekin laitteelle sopivaksi. Erillisiä mobiilipalveluita ei siis tarvita - yksi ratkaisu palvelee sekä pöytäkoneen että mobiililaitteen käyttäjiä.

Tuotevalikoima ja verkkomyynnin toiminnot

SOLU Business Solution tarjoaa valmiit mallit laajojen tuotevalikoimien ja runsaan teknisen tuotetiedon julkaisuun optimoidusti kaikissa päätelaitteissa. Verkkomyynnin kannalta oleelliset toiminnot käyttäjien tunnistamisesta ostoskoriin ja tilaamiseen hoituu palveluissa myös mobiililaitteella.


Tutustu referensseihin